Een leuk Duits wedstrijdje wellicht?
Sv meppen, Bor. Mönchengladbach ofzo??
Of kv Mechelen, geweldige sfeer altijd!
SV Meppen is momenteel maar één thuiswedstrijd leuk en dat is tegen VfB Oldenburg. Deze wedstrijd staat voorlopig ingepland op 29 mei 2011.
De andere thuiswedstrijden zijn niet echt de moeite waard. Meppen trekt gemiddeld 1.500 tot 2.000 man(weliswaar aardig wat voor een 5e divisie club), maar van de bezoekende teams gaan er weinig toeschouwers mee(misschien Cloppenburg, al zal dat ook een mannetje of 50 zijn). Tegen VfB Oldenburg ligt dit een stuk hoger(5.000 tot 10.000) en van VfB Oldenburg zal er wel 300 tot 1.000 man mee gaan. Toeschouwersaantallen liggen uiteraard aan de stand van de ranglijst van beide teams en acties die Meppen doet rondom de wedstrijden. Beide clubs trekken in deze divisie de hoogste toeschouwersaantallen en het is een sport wie de meeste toeschouwers bij een wedstrijd trekt. Laatste jaren ook veel randgebeuren bij deze wedstrijd, supporters zien elkaar als aartsrivalen.
Ik ben vorig jaar niet meegeweest naar Antwerpen, maar van de verhalen die ik gehoord heb is Meppen niet echt interessant om met de spelersbus naartoe te gaan. Kunnen ze inderdaad beter naar het Rürhgebied gaan. Voor ieder wat wils.
De wedstrijd SV Meppen - VfB Oldenburg heb ik wel in mijn agenda gezet.