Corona en Stadionbezoek
Telstarfans Forum › Supporterszaken › Corona en Stadionbezoek
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door
jager.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2020 om 02:33 #4448
Telstarfans
SleutelbeheerderREACTIE TELSTAR OP NIEUW BELEID
Ook Telstar heeft kennis genomen van de voorgestelde versoepelingen rondom de corona perikelen. Concreet zal dit inhouden dat clubs een deel van hun capaciteit kwijtraken door de gestelde eisen omtrent de veiligheid voor onze spelers, medewerkers en bezoekers. Telstar is op dit momenteel vooral blij dat er een eerste stap wordt gezet naar het weer spelen met publiek. De komende periode zullen wij met diverse instanties, intern en extern, overleggen en bekijken wat de (on)mogelijkheden zijn in het Telstar Stadion.
Een zekerheid is dat de capaciteit in eerste instantie flink naar beneden geschroefd zal worden. Eerder hebben wij op deze, verwachte, ontwikkelingen geanticipeerd en hebben wij de Support’63 kaart gelanceerd. Ook nu geldt dat de wedstrijden straks alleen bezocht kunnen worden door supporters die in het bezit zijn van de Support’63 kaart in combinatie met een gekocht ticket. Voor de sponsorplekken zal separaat een plan gecreëerd worden.
Voor nu vragen wij iedereen:
Geduld. Er worden gesprekken gevoerd, plannen gemaakt en bekeken en getest.
Koop massaal de Support’63 kaart. U steunt de club hiermee, maar u weet zo ook dat u straks kans maakt om wél aanwezig te zijn bij de thuiswedstrijden van de Witte Leeuwen.GA Eagles-directeur Van Dop blij met publiek in stadions, maar vreest megaklus: ‘Loting zie ik niet zitten’
Go Ahead Eagles staat voor een monsterklus als er per 1 september weer (deels) publiek bij wedstrijden in het betaalde voetbal aanwezig mag zijn. Vooral de organisatorische operatie baart de Deventer club zorgen, stelt algemeen directeur Jan Willem van Dop. ,,Ik ben blij met publiek, maar zie de discussies alweer op me afkomen.’’
Vanaf 1 september kan er weer publiek worden toegelaten bij wedstrijden in het betaalde voetbal. Dit adviseert het Outbreak Management Team aan de regering. Mits de clubs zich aan strikte voorwaarden houden. Zo moet de 1,5 metermaatregel worden gehandhaafd in en om het stadion. Verder zijn spreekkoren niet toegestaan vanwege het gevaar op coronabesmetting.
Vanaf woensdag 1 juli mag er weer volledig – met contact – worden getraind, weet Van Dop, die dinsdag nog met de 34 betaald voetbalclubs in overleg zat. ,,Zoals er per 1 augustus ook weer oefenwedstrijden kunnen worden gespeeld. Voor het scenario van competitiewedstrijden met publiek in september moet de KNVB echter wel met een plan komen en dat is er nog niet.’’
Het kabinet nam vandaag de adviezen van het OMT over en stelt de stadions per 1 september deels open. Dat betekent voor de meeste clubs dat er ongeveer een derde deel van de totale capaciteit beschikbaar is. Bij GA Eagles ligt dat – volgens eigen Deventer onderzoek – wat lager: 25 procent van de fans zou dan welkom zijn. Dat zou betekenen dat circa 2500 supporters per thuisduel van GA Eagles welkom zijn. Met nu al (ruim) 4500 verkochte seizoenkaarten moet er dus geloot worden om de beschikbare plaatsen.
,,Zo’n loting zie ik dus helemaal niet zitten’’, aldus Van Dop. Potjes tegen De Graafschap en Cambuur spreken in de eerste divisie immers meer tot de verbeelding dan Jong FC Utrecht en FC Eindhoven. ,,Wie is bij welke wedstrijd welkom? Worden mensen met een seizoenkaart fullsupport voorgetrokken op fans met full-compensation? Ik zie de discussies alweer op me afkomen.’’
Organisatie
Daarnaast trekt de organisatie rond de verdeling van de beperkt beschikbare tickets een enorme wissel op de medewerkers van GA Eagles, vreest Van Dop. ,,En dan is het bij ons met tienduizend plekken nog vrij overzichtelijk. Wat te denken van de grote stadions met 50.000 plaatsen? Nee, wij staan niet alleen. Ook in de eredivisie zijn er meerdere clubs die deze plannen met beperkt publiek niet echt zien zitten.’’Mocht de competitie in september gaan starten met beperkte supporterscapaciteit in de stadions, dan wordt dat eerst volop getest, weet Van Dop. ,,Daarover is al wel gesproken en de KNVB onderzoekt de mogelijkheden daartoe. De testen moeten in augustus dan gaan plaatsvinden.’’
Gezond
Van Dop onderkent de leeuwen en beren op de weg, maar hoopt zijn supporters in september weer te zien in de Adelaarshorst. ,,Ik word blij van publiek in het stadion. Natuurlijk. Dat betekent dat we als maatschappij stappen maken en er weer een gezonde, normale situatie is in Nederland.’’Start competitie
De start van de nieuwe competitie in het betaalde voetbal staat gepland voor 11 september. Een week eerder staan de eerste interlands van het Nederlands elftal op de rol. De kans is aanwezig dat de eerste divisie ook al op 4 september zijn eerste speelronde beleeft.
Rond 20 juli wil de KNVB het (concept) speelschema voor komend seizoen te presenteren aan de clubs.1 september 2020 om 17:19 #4525sailorfan
Deelnemerik vond de opkomst tegen vallen. lege noordtribune. als je de 1000 wilt halen aan toeschouwers zal er in de promotie wat meer moeten gebeuren. ik ben anders bang dat het kleine wat er in de omgeving leeft aan Telstar trouw ook niet meer terugkomt op deze manier.
Wij oude blanke grijze mannen, met alle respect, komen altijd……..maar de jeugd en andere potentiële telstar aanhangers komen niet meer, geen binding en geen opvoeding met het telstar supporter zijn. 60 % is voor Ajax (meelopers) 20% AZ (boven het kanaal zijn we ze kwijt) en 20% voor Telstar .
de promotie die Telstar uitstraalt is gericht op, met alle respect, de witte blanke grijze man met het cult concept.
Daar win je de oorlog niet mee in deze wereld van binding aan je club. Daar heb je een wat ' agressieve benadering'. bij nodig. Ook met kleine middelen lukt dat, kwestie van richting kiezen en durven. Ik kom er op terug.
1 september 2020 om 22:14 #4526AdjeRemSr.
DeelnemerJe komt hierop terug. Ik zeg graag. Ben benieuwd naar je visie.
4 september 2020 om 13:28 #4527sailorfan
Deelnemeryep. stukje bij stukje
als ik door IJmuiden en omstreken rij zie ik nergens een teken van ' Telstar'. de actie van overal een sticker plakken is voorbij, een A3 aankondiging wedstrijd bij de winkeliers is er niet meer een reclamebord langs de weg te duur wss, trainingspakken niet te koop met het logo en de legale graffiti van de gemeente bestaat uit smiley's.
zelfs op het bekende viaduct hangt niet elke week iets van ' support Telstar'
die gekken zoals wij met een logo aan de achteruitkijkspiegel op 1 hand te tellen en tijdens wedstrijden dragen ze in Helmond meer ' sport'. shirts dan op onze wedstrijddag .
dat heb je om te keren, wij trouwe supporters met de afdeling marketing
zorg ervoor dat bij elk willekeurig rondje in de omgeving dat je tien keer Telstar ziet. Zorg ervoor dat van een klas kids er altijd 1 met een T-shirt (of beter trainingspak) op gym gaat. Zorg ervoor dat elke trouwe fan het woord en het logo uitdraagt.
Ja idd, klinkt allemaal analoog . Hetzelfde geldt voor online. zorg dat van 90% van je kaartkopers een like heeft of volgt.
In Jomanda taal; verspreid het logo' .
Effect? talk of the town en de volgende stap[ is erbij horen.
ff in het kort een onderdeel. Hoe? laten we hierover discussiëren onderling en samen met de club. Immers marketing technisch gesproken heb je niet meer een product Telstar bij gebonden klanten. Je zult een ' nieuw product'. moeten lanceren en dat kost je 20% van je omzet. dat kan je in geld uitdrukken of in effort van ons allemaal.
3 maart 2021 om 07:04 #48436jager
DeelnemerHeeft de club al een plan hoe de boel aan te pakken als er weer (Wat) supporters mogen komen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.