Selectie Telstar 1

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Auteur

Goede zaak! Nu Toine en Moreira nog.

jager
    Bijdrager

Goede zaak! Nu Toine en Moreira nog.

Ik zie dat niet gebeuren. Ik hoop het wel natuurlijk
    Moeten nog een hoop spelers bij

jager
    Bijdrager

Voormalig jeugdinternational wisselt van club binnen Eerste Divisie

Anthony Berenstein laat FC Volendam komende zomer achter zich voor een dienstverband bij Telstar. De 22-jarige vleugelaanvaller ondertekent bij de Witte Leeuwen een contract voor één seizoen, met een optie voor nog twee jaar. Berenstein verruilt Volendam transfervrij voor een dienstverband in het Rabobank IJmond Stadion, daar zijn contract in het vissersdorp afliep.

Zijn aflopende contract bij Volendam had een optie voor nog een seizoen, maar door de bestuurlijke wisselingen kon er bij het Andere Oranje nog geen duidelijkheid worden verschaft over zijn toekomst. Volendam pikte Berenstein begin 2018 op toen hij zonder club zat en nadat hij kort in het beloftenteam speelde, groeide hij uit tot basisspeler in de hoofdmacht. De aanvaller speelde in het afgelopen anderhalf jaar 39 wedstrijden voor de huidige nummer zestien van de Keuken Kampioen Divisie, waarin hij goed was voor 5 doelpunten en 7 assists.

Volgens nog niet bevestigde berichten is er overeenstemming bereikt tussen Telstar en Berenstein van Volendam over een contract van 1 jaar met een optie van 2 jaar.

Hij viel mij ook niet op in de wedstrijd van Telstar tegen Volendam. Traag en een paar kilo's te zwaar zo leek het.
    Wellicht zien de technische heren van Telstar toch mogelijkheden in hem. We zullen het zien.

jager
    Bijdrager

TELSTAR LEGT DOELMAN SWOLFS VAST

Doelman Anthony Swolfs zal het komende seizoen uitkomen voor de Witte Leeuwen. De 21-jarige Belg tekende een contract voor één seizoen met een optie voor een tweede seizoen. Swolfs komt over van KAA Gent wat hem het afgelopen seizoen uitleende aan Waasland-Beveren.

Piet Buter over het aantrekken van doelman Swolfs. “Onze keeperstrainer Cor Varkevisser heeft Anthony een paar keer bekeken en hem aan het werk gezien op het hoogste niveau in België. Anthony maakte op ons een goede indruk. Met zijn lengte, gedrevenheid talent en wil om in zichzelf te investeren denken wij dat hij prima bij het Telstar past wat wij voor ogen hebben. Een jonge keeper die de opleiding genoot bij Club Brugge, ik ben dan ook erg blij dat Anthony voor de uitdaging bij Telstar gaat. Het is nu aan hem en de andere doelmannen om het trainer Mike Snoei in de voorbereiding ontzettend lastig te maken.”

Anthony Swolfs sluit begin juli aan als de Witte Leeuwen de voorbereiding voor het nieuwe seizoen starten.

Swolfs/V.d. Maaten

Groot  Korpershoek   

Berenstein Najah Lynen Springer
              Ondaan Karchouch

jager
    Bijdrager

VELSEN-ZUID – Telstar toont zich daadkrachtig op de transfermarkt. Nadat vrijdag al bekend werd dat doelman Anthony Swolfs volgend seizoen in actie komt voor de Witte Leeuwen, kondigt de club nu de komst van de Belg Tuur Houben (23) aan.

Houben komt over van MVV. De aanvaller maakte twee seizoenen deel uit van de selectie van de Limburgers en speelde 64 wedstrijden, waarin hij vier keer scoorde. Wel begon hij vaak op de bank. De reden dat hij verhuist naar Velsen-Zuid? “Het Nederlandse voetbal ligt me beter dan het Belgische. Telstar was één van de geïnteresseerde clubs. Het gesprek met trainer Mike Snoei heeft de doorslag gegeven om voor Telstar te kiezen.”

Lees ook: Telstar trekt nieuwe Belgische doelman aan: “Popel om te beginnen”

De nieuwe Witte Leeuw rekent er op dat hij niet op de bank begint. “Het is de bedoeling dat ik veel ga spelen. Ze komen me halen vanuit het zuiden, dus ze vinden me prima voetballen. Als ik mijn niveau haal, moet dat gaan lukken. Ik heb er heel veel zin in, ik kijk er naar uit.”

jager
    Bijdrager

SHAYNE PATTYNAMA VERBINDT ZICH AAN DE WITTE LEEUWEN

Telstar heeft overeenstemming bereikt met Shayne Pattynama (20) over een contract. Eerder vandaag ondertekende de linker vleugelverdediger een contract voor één seizoen met een optie voor een tweede seizoen bij de Witte Leeuwen. Pattynama komt transfervrij over van FC Utrecht.

Technisch directeur Piet Buter ziet het potentieel in nieuwe aanwinst Pattynama. “Met Shayne halen we een jonge speler binnen met veel potentie. Wij hebben hem aan het werk gezien en zien zijn potentieel om van toegevoegde waarde te zijn voor Telstar. (..) Met zijn opleiding bij Ajax en FC Utrecht heeft Shayne een stabiele basis om van daaruit verder te groeien. Het is nu aan Shayne om zich in de voorbereiding te bewijzen en een plek te veroveren.”

De uit Lelystad afkomstige Pattynama startte zijn voetballoopbaan bij de amateurs van SV Lelystad’67. Al snel werd hij opgepikt door de jeugdopleiding van Ajax. In 2010 maakte Pattynama de overstap naar FC Utrecht waar hij de diverse jeugdelftallen doorliep. In 2017 maakte hij zijn debuut in het betaalde voetbal namens Jong FC Utrecht. In het seizoen 2018/2019 maakte Pattynama 25 keer zijn opwachting namens Jong FC Utrecht. Hierin wist hij éénmaal tot scoren te komen.

R.Sprangers van NAC naar Telstar. Speelde afgelopen op huurbasis bij Helmond Sport.

jager
    Bijdrager

Roscello Vlijter (Feyenoord onder 19) speelt volgend seizoen voor SC Telstar.

jager
    Bijdrager

Telstar heeft zich verzekerd van de komst van vier nieuwe spelers. Abdel Mounaim El Ouazzane, Zep Swijghuisen Reigersberg, Sam Aarts en Roscello Vlijter spelen komend seizoen bij Telstar.

Ondaan maar Grenoble
    Moreira naar Excelsior
    Van Iperen naar GA Eagles
    Brito niet naar Sparta

Toch nog steeds behoorlijk au

En vergeet Cabral en van Heertum niet. Hopelijk komt Charlie Gilmour. Zou een goede zet zijn. Maar met het huidige spelersmateriaal worden we overhoop gespeeld door AZ.

jager
    Bijdrager

Eens.

3 dagen op proef:

Luis Pedro
    Crescendo van Berkel
    Dylan George
    Azzedine Dkidak
    John Hilton
    Daniel Budde

George en Dkidak speelden prima oefenpot

Baywatch62
    Bijdrager

En toch heb ik geen slecht gevoel voor dit seizoen. In aanloop van het vorige seizoen, toen onze hele voorhoede vertrokken was, duurde het lang voordat er een een beetje voorhoede stond. Eigenlijk pas toen Ondaan kwam en msschien zelfs pas na de winterstop met Moreira. Natuurlijk moeten we nu eigenlijk helemaal weer opnieuw beginnen maar wat ik tot nu toe heb zien voorbij komen, weliswaar soms een beetje jong, zat er best wel wat goeds tussen.

Wellicht goed nieuws. Gilmour is niet meegegaan op trainingskamp naar Duitsland met de under 23 van Norwich City. Volgens twitterberichten vanuit Norwich City sites  is hij op weg naar Telstar. Op uitleenbasis dat wel.

jager
    Bijdrager

En toch heb ik geen slecht gevoel voor dit seizoen. In aanloop van het vorige seizoen, toen onze hele voorhoede vertrokken was, duurde het lang voordat er een een beetje voorhoede stond. Eigenlijk pas toen Ondaan kwam en msschien zelfs pas na de winterstop met Moreira. Natuurlijk moeten we nu eigenlijk helemaal weer opnieuw beginnen maar wat ik tot nu toe heb zien voorbij komen, weliswaar soms een beetje jong, zat er best wel wat goeds tussen.

Wie vielen je op?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.