Supportersvereniging

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Het stilvallen van de Supportersvereniging heeft duidelijk effect op de supporterscultuur bij Telstar. Waar vroeger tijdens lange busreizen, feestavonden en klusdagen normale supporters echte die hards werden, is na het wegvallen van de vereniging en haar activiteiten de achterban steeds meer een oppervlakkige bezoeker aan het worden.

Er is enorm veel werk aan de winkel om Telstar weer een supporterscultuur te geven, zowel aan de kant van de club als binnen de achterban. Een gezonde Supportersvereniging met enkele basis-activiteiten behoort daar zeker toe!

Als demissionair penningmeester, zie ik graag dat er weer leven in komt, financieel is er nog een hoop ruimte , als is er wel een groot deel voor het inrichten van een nieuw supportershome

sailorfan
    Bijdrager

helemaal gelijk, beide.

Nieuw leven als onderdeel om de naam ” Telstar'. weer te laten leven ipv de volgende Champion Leaque wedstrijd tussen Mastercard en Fly Emirates.

Alleen………niet meer in de oude vorm van vereniging promoten. Mss wel als formeel statuut immers de mensen van tegenwoordig worden niet meer lid, geven een like etc en willen een flexibele beweging vormen.

Kortom promoot het anders. iets als ' support movement Telstar' , mensen kunnen zich aan binden met een like of iets dergelijks. start met een paar gekken die iets leuks doen, komen altijd vrijwilligers bij. de rest is altijd volger. zolang je die maar hebt, kosteloos en acties financieren op basis van crowd funding.

Acties?  een groot spandoek ala de graafschap. kost tijd maar dan heb je ook wat. talk of the Town en je staat op ieders netvlies. koop vlaggetjes om te zwaaien, logo telstar, logo sponsor. herbruikbaar voor de volgende ' tiffosi actie'. helaas door de corona wat minder……

Kort samengevat. een clubje gekken bij elkaar, ga er vanuit dat de rest allemaal volgers zijn. richt je op de Quick Wins (weinig effort, veel winst) zoals tifosi acties.

Supporters vereniging , moet voor elke supporter wat toevoegen  en niet alleen een verlengstuk van de “harde kern” “ultra” fantieke support geef het een naam.

Skippy
    Bijdrager

Denk dat t begint met mensen vinden die het willen dragen en met een goed idee komen hoe er nieuw leven in geblazen kan worden.
    Respect voor hen die het gedaan hebben, want mensen vinden was altijd een probleem.
    Dingen als busreizen lopen niet, doelgroep gaat nu zelf (vrijer dan met bus) of niet (want vrijdag en werk etc). Dat maakt het lastig, want wat hou je over, anders dan supporterszaken oppakken met de club en wat dingen organiseren (zie maar iets te verzinnen waar je meerdere doelgroepen meebereikt). Het is gewoon echt lastig om dingen te vinden waar je als supportersclub echt onderscheid kan leveren met wat men zonder de Sv niet heeft.

Je beschrijft precies waarom ik er mee wilde stoppen. Al Zaten we wel vast in een bepaalde manier van werken. Een groep enthousiaste zou daar verandering in kunnen brengen. En daarin zou ik mocht er behoefte aan zijn wel raadgever in willen zijn maar geen verplichtingen meer

Ik denk dat er altijd wel behoefte is aan een supportersclub, is het niet omdat er op een bepaald moment geen vraag vanuit de achterban naar is, dan wel om de achterban toch te vertegenwoordigen in ondersteuning van en discussie met de club. Of om die vraag weer op te wekken.

Naast een herstart, lijkt me het me ook belangrijk te beseffen dat er een flinke pot geld gereserveerd staat voor aankleding van een nieuw supportershome. Dit geld staat nu al een hele periode vast en je moet je afvragen of het op een gegeven moment niet zinvoller is als het doel van die reserve wordt aangepast. Nu is die heel specifiek voor aankleding nieuw supportershome, maar je kunt eraan denken om het te veranderen in realiseren nieuw supportershome of een andere upgrade van het stadion die de supporters voordeel biedt. Het geld simpelweg aan Telstar ter beschikking stellen lijkt  geen optie, enkel in het geval dat de boel echt op knappen staat.

Maar in eerste isntantie een frisse herstart met de reserve bestemd zoals momenteel aangegeven moet het streven blijven.

sailorfan
    Bijdrager

Wat kan een groep enthousiastelingen doen? zonder die verplichtingen die bij een oude structuur van vereniging horen? gewoon aan de slag met iets doen . In de corona tijd het woord ” Telstar’. hoog houden. niet letterlijk die bal maar wel met bepaalde manieren de naam levend houden in de regio. Wie doet mee?

1. Vorm een club die elke week een spandoek hangt op het belende viaduct.
    2. Je eigen omgeving: vertel tegen elke wannawee fan en die hard dat ie een telstar logo in de auto dient te hangen. Trek bij mooi weer altijd een T-Tshiret aan en bij slecht weer altijd een sjaal of muts met logo. Laat `zien.
    3. Ontwikkel samen die trots. Dat doe je door eigen waarde en je af te zetten tegen de omliggende clubs. Ik zag een mooie logo van je bent pas stoer als…en crew niet die slappe hap van ‘ telstar hoort erbij’. neen. Telstar is het. Houd dit vol. creër massa.
    4. Elke wedstrijd een supporters initiatief : vlaggetjes, groot spandoek, vuurwerk.
    nog meer als ik mijn derde borrel op heb…..

en nee, kom er niet bij met dat gewauwel als ‘ voor iedereen’. voorzitters niet hebben etc.. oude tijden. nieuwe tijden? vorm een beweging van die 20%, 60% volgen altijd als die er is en 20% is altijd dwars en laat je links liggen en benoem je tot een meeloper van Ajax, AZ of een MasterCard club.

We zullen wel moeten.

Als ik door IJmuiden en omstreken rij zie ik nergens een teken van ‘ Telstar’. de actie van overal een sticker plakken is voorbij, een A3 aankondiging wedstrijd bij de winkeliers is er niet meer een reclamebord langs de weg te duur wss, trainingspakken niet te koop met het logo en de legale graffiti van de gemeente bestaat uit smiley’s.

zelfs op het bekende viaduct hangt niet elke week iets van ‘ support Telstar’

die gekken zoals wij met een logo aan de achteruitkijkspiegel op 1 hand te tellen en tijdens wedstrijden dragen ze in Helmond meer ‘ sport’. shirts dan op onze wedstrijddag .

dat heb je om te keren, wij trouwe supporters met de afdeling marketing 😀 zorg ervoor dat bij elk willekeurig rondje in de omgeving dat je tien keer Telstar ziet. Zorg ervoor dat van een klas kids er altijd 1 met een T-shirt (of beter trainingspak) op gym gaat. Zorg ervoor dat elke trouwe fan het woord en het logo uitdraagt.

Ja idd, klinkt allemaal analoog . Hetzelfde geldt voor online. zorg dat van 90% van je kaartkopers een like heeft of volgt.

In Jomanda taal; verspreid het logo’ .

Effect? talk of the town en de volgende stap[ is erbij horen.

ff in het kort een onderdeel. Hoe? laten we hierover discussiëren onderling en samen met de club. Immers marketing technisch gesproken heb je niet meer een product Telstar bij gebonden klanten. Je zult een ‘ nieuw product’. moeten lanceren en dat kost je 20% van je omzet. dat kan je in geld uitdrukken of in effort van ons allemaal.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.