Het ‘Hoe gaat het eigenlijk met?’ Topic

TELSTARFANS | Voor en door Witte Leeuwen Forum Spelers en Staf Het ‘Hoe gaat het eigenlijk met?’ Topic

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    jager
    Bijdrager

AMSTERDAM – In de rubriek 'Hoe is het met…' gaan we op zoek naar bekende mensen uit de sportwereld uit het verleden. Deze week spraken we met Danny Schenkel. Hij begon en eindigde zijn carrière in het betaalde voetbal bij Telstar, maar Schenkel speelde daartussenin ook nog zes jaar bij Sparta, twee jaar bij Willem II en een jaar op Cyprus bij AEK Larnaca.

“Op een gegeven moment was mijn situatie bij Willem II niet heel rooskleurig en bij Larnaca zochten ze een centrale verdediger. Zodoende kwamen we in contact en toen heb ik mijn spullen gepakt voor het avontuur.”

AEK Larnaca
    Bij Larnaca trof hij een heel Nederlands contingent. Ton Caanen was er trainer en Jordi Cruijff was de technisch directeur. Kevin Hofland, Gregoor van Dijk en Edwin Linssen speelden er ook al. “Het is een heel rustig land en altijd goed weer”, vertelde hij lachend op een donkere dag in februari in Nederland.

Paul de Lange
    In zijn eerste periode bij Telstar was hij ploeggenoot van Paul de Lange, die side-kick is voor NH Sport bij een wedstrijd van Telstar. “Paul was altijd een van de grappenmakers binnen de selectie”, vertelt Schenkel. “Hij was wel aanwezig, vrij druk en altijd in voor een geintje. Maar hij werkte ook altijd hard.”

Trainersdiploma
    Na zijn spelerscarrière stortte Schenkel zich op het trainersvak met de ambitie om op die manier opnieuw terug te komen in het betaalde voetbal. “Ik heb afgelopen zomer mijn diploma UEFA A gehaald en ik train dit seizoen voor het eerst bij hoofdklasser Zwaluwen Vlaardingen. Via die weg wil ik stapjes zetten om terug te keren in het betaalde voetbal, waar wel mijn hart en passie ligt.”

Bij Zwaluwen voldoet hij aan de doelstellingen, maar het is zijn eerste en tevens laatste jaar bij die club. “Ik ben om me heen aan het kijken naar een nieuwe uitdaging voor volgend seizoen.”

Promotie met Sparta
    Schenkel heeft niet zo veel gewonnen in zijn carrière, maar het hoogtepunt is de promotie met Sparta naar de eredivisie. Mike Snoei, nu trainer van Telstar, was toen de trainer bij Sparta.

“Hij was dat ook nog in de eerste wedstrijd van de nacompetitie. Die verloren we thuis van Helmond Sport met 1-0 en toen moest Mike weg. Adri van Tiggelen nam het over en toen begon het te draaien. We pakten in vijf wedstrijden vijftien punten en daarna was het een groot feest op Het Kasteel.”

Mike Snoei
    Schenkel heeft goede ervaringen met Mike Snoei, ondanks dat die werd ontslagen bij Sparta. “Hij is een gedreven trainer, een beetje hetzelfde als hij als speler was. Verder een hele vriendelijke en fijne man om mee te werken. Wel iemand die een duidelijke visie heeft en weet waar hij naartoe wil en hoe hij dat wil bereiken. Als je kijkt naar vorig seizoen, toen heeft hij het fantastische gedaan met Telstar. Helaas is een aantal spelers vertrokken, ook door de goede resultaten natuurlijk, en dit jaar is het voor hem proberen opnieuw iets moois neer te zetten.”

jager
    Bijdrager

Sinds vandaag heeft Fortuna een testspeler op proef. Het betreft de 29-jarige centrale verdediger Calvin Mac-Intosch. Mac-Intosch doorliep de jeugdopleiding van Ajax en speelde betaald voetbal in de eerste divisie voor Haarlem, Telstar en Almere City en in de eredivisie voor Cambuur Leeuwarden.

Afgelopen zomer verruilde hij Almere City voor de Noorse tweedeklasser Notodden FK, waar hij de tweede helft van de 2018 zomercompetitie afwerkte. Mac-Intosch heeft zijn aflopende contract in Noorwegen niet verlengd, waardoor hij nu zonder club zit.

el professor
    Bijdrager

'Ik hoorde een gerucht dat Stam Novakovich graag naar Feyenoord wil halen'

De toekomstige Feyenoord-trainer Jaap Stam heeft een opmerkelijke versterking op het oog, meent RTV Rijnmond-verslaggever Sinclair Bischop. Volgens de journalist wil de Rots van Kampen volgend seizoen samenwerken met Fortuna Sittard-spits Andrija Novakovich.

De 22-jarige Amerikaan wordt momenteel uitgeleend door Reading, de voormalige werkgever van Stam, waar de spits nog tot medio 2020 vastligt. “Ik hoorde een gerucht dat Stam hem graag zou willen halen”, klinkt het bij de podcast van RTV Rijnmond. “Hij is Amerikaans international en hij heeft het goed gedaan bij alle clubs waar hij tot nu toe heeft gezeten (afgelopen seizoen speelde hij op huurbasis voor Telstar, red.). Stam ziet ongetwijfeld iets in hem. En spelers gaan soms mee in het niveau.”

Volgens Bischop moet Feyenoord ook een lijntje uitgooien naar Arjen Robben, die na dit seizoen vertrekt bij Bayern München. “Hij heeft gezegd: ik wil terug naar Nederland. En toen werd hij heel snel gelinkt aan FC Groningen en PSV. Maar hij heeft ook met Stam gewerkt bij het Nederlands elftal. Ik zou in ieder geval een belletje wagen en hem benaderen. Misschien zeg hij nee, maar ik zou het in elk geval proberen.”

el professor
    Bijdrager

heeft Telstar nog iets van een doorverkooppercentage bedongen bij de verkoop van Schouten aan Excelsior? Worden nu al bedragen van 4 miljoen genoemd  ;D

heeft Telstar nog iets van een doorverkooppercentage bedongen bij de verkoop van Schouten aan Excelsior? Worden nu al bedragen van 4 miljoen genoemd  ;D

Ik meen gehoord te hebben dat het om een doorverkoop van 5% gaat. Ook ADO heeft ook nog recht op een deel van een eventuele tranfersom.

jager
    Bijdrager

Jerdy Schouten wordt volop gelinkt aan fraaie clubs in Italië, maar volgens zijn ex-trainer Mike Snoei moet de uitblinker van Excelsior niet op die interesse ingaan. Dat vertelt hij deze week in een groot portret over Schouten in Voetbal International.

Volgers van Napoli die vorige week over de interesse van de Serie A-topclub in Schouten repten, meldden serieus dat een bod van vier miljoen gerechtvaardigd zou zijn voor een speler van die leeftijd, met die kwaliteiten. Intussen zijn er al drie Italiaanse clubs gelinkt aan de middenvelder. Fiorentina en Udinese hadden al scoutingsrapporten op hun bureau liggen en ook Napoli heeft Schouten dus op de korrel.

Maar: 'Italië gaat hij niet doen', denkt Snoei, die in het seizoen 2017/18 een jaar samenwerkte met Schouten. 'Die familie en zijn zaakwaarnemer hebben een traject uitgestippeld, die zijn echt niet gek te krijgen. Die Italiaanse clubs volgen dit soort spelers, maar ze halen hem echt niet om te starten. Als voetballer vraagt het veel van je, hoor, in de Italiaanse competitie spelen. Maar ja, hoe reageer je als er echt een geweldige aanbieding van een Italiaanse club komt? Ik zie hem veel liever in Nederland nog een stap naar een subtopper maken.'

Snoei geeft zelf al twee voorzichtige voorzetjes. 'Met Arne Slot en John van den Brom als trainers zouden AZ en FC Utrecht wel interessant kunnen zijn voor hem. Samen met zijn maatje Rody de Boer bij AZ zou wel mooi zijn voor ze. Rody wordt echt de eerste doelman bij AZ, daar heb ik geen twijfel over. Of misschien moet Jerdy een gewaagdere stap maken en naar Feyenoord gaan? Kunnen ook heel goed een creatieve middenvelder gebruiken, lijkt me. Zo'n stap zal hem ook dwingen nog meer uit zichzelf te halen.'

Telstar krijgt inderdaad een 5% doorverkooppercentage voor Schouten. Maar dan gaat er nog de transfersom die Excelsior betaald heeft aan Telstar (Euro 200.000) vanaf. Bij een transfer van Euro 4 mio houdt Telstar dus niets over. 

jager
    Bijdrager

Terell Ondaan en Toine van Huizen zijn donderdagmiddag met hoofdwonden naar het ziekenhuis gebracht na een harde botsing op de training van Telstar.

De twee sleutelspelers van de ploeg van Mike Snoei kwamen bij een kopduel tegen elkaar aan. Hierbij liepen zij hoofdwonden op. Na behandeling van de clubfysio zijn zij door personeel van de club naar het ziekenhuis gebracht. Hoe ernstig de verwondingen zijn moet daar blijken.

Mike Snoei heeft de training na de botsing afgebroken. Telstar speelt vrijdagavond zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen FC Volendam. Het is onduidelijk of beide spelers op tijd hersteld zijn.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.